واشر منیفولد پراید و تیبا
پست شده در مقاله

خرابی واشر منیفولد پراید و تیبا چه نشانه‌هایی دارد‌؟

شاید تا به حال ماشین شما نیز دچار خرابی واشر منیفولد شده باشد و با خراب شدن این قطعه کوچک شما دچار کلافگی شده باشید اما خرابی این قطعه نشانی‌هایی دارد که شما می‌توانید با دانستن آن‌ها از خرابی منیفولد با‌خبر شده و سریع آن‌ را تعمیر کنید‌. این قطعه کوچک نقش بسیار مهمی در به حرکت درآوردن ماشین شما دارد. در این مقاله قصد داریم شما را با نشانه‌های این قطعه آشنا کنیم‌، پس در ادامه همراه ما باشید‌.

واشر منیفولد چیست‌؟

واشر منیفولد یک قطعه بسیار کوچک و کاربردی است. این واشر‌ها از نفوذ هوا به داخل خودرو جلوگیری می‌کنند. این قطعه دارای یک سری مجزا می‌باشد‌‌، که هوای ورودی را به سیلندرها وارد می‌کند تا میزان مشخصی از هوا با مقدار تعیین شده‌ای از سوخت با یکدیگر ترکیب شوند. به طور کلی وظیفه جلوگیری از نشت و مخلوط شدن مایعات در خودرو را برعهده واشر منیفولد است‌.

این واشر‌ها انواع مختلفی داشته و کاربرد آن‌ها نیز در داخل ماشین بسیار زیاد است‌. واشر منیفولد به دو دسته دود یا خروجی (Outlet) و هوا یا ورودی (Inlet) تقسیم‌بندی می‌شوند. البته گاهی نیز از واشر منیفولد برای جلوگیری از نشتی مایع خنک کننده یا همان آب رادیاتور استفاده می‌شود‌.

واشر منیفولد

برای مشاهده و خرید قطعات یدکی مورد نیاز خود بر روی لینک های زیر کلیک نمایید

لوازم یدکی پراید | لوازم یدکی تیبا

ظاهر واشر منیفولد

این واشر‌ها در هر ماشین شکل و رنگ مختلفی دارد و ابعاد آن‌ها نیز متفاوت است‌.رنگ این واشر سفید‌، سبز و مشکی است. این واشر‌ها گاهی طول آن‌ها بلند و گاهی کوچک است و این بستگی به خودرو دارد‌.

ظاهر واشر منیفولد

علائم خرابی واشر منیفولد در پراید و تیبا

یکی از مشکلات متداولی که برای هر ماشین رخ می‌دهد و باعث وارد شدن خسارت‌های زیاد می‌شود، خرابی واشر منفولید است که در هر خودرو بروز این مشکل متفاوت است. البته شما می‌‌توانید با مراقبت‌های ساده و دانستن برخی از نشانه‌ها از خرابی و خسارت‌های بیشتر جلوگیری نمایید.

شاید برای شما هم تا به حال پیش آمده است که هنگام رانندگی پای خود را روی پدال گاز فشار داده و ماشین دیر‌تر از همیشه شتاب بگیرد یا ممکن است گاهی خودروی شما در هنگام سرعت و شتاب بالا دچار افت سرعت شود‌ یکی از مهم‌ترین دلیل آن خرابی واشر منیفولد است‌.

یکی از نشانه‌های خرابی واشر منیفولد‌‌، کاهش قدرت موتور و سرعت‌گیری است‌. وقتی این قطعه دچار مشکل شود سرعت ماشین کاهش می‌یابد این مسئله در هنگام رانندگی بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث خسارت‌های جبران‌ناپذیری شود‌.

یکی دیگر از نشانه‌های خرابی واشر منیفولد نشتی مایع خنک کننده است‌. همانطور که در قسمت‌های بالا گفته شد‌، وظیفه واشر منیفولد هوا، اطمینان از رساندن هوای کافی به سیلندر و ممانعت از خروج هوا از موتور است. از سوی دیگر این قطعه وظیفه جلوگیری از نشتی آب یا همان مایع خنک‌کننده را نیز برعهده دارد.

علائم خرابی واشر منیفولد

برای خرید و استعلام قیمت قطعات یدکی پراید 111، پراید 132 و پراید 131 با ما تماس بگیرید.

کوچکترین نشتی از طریق این قطعه باعث می‌شود، سطح مایع خنک کننده پایین بیاید که همانطور که می‌دانید برای موتور بسیار خطرناک است. شما باید بسیار مراقب نشتی آب شوید‌.

یکی از نشانه‌های این مسئله بوی سوختگی از قسمت جلوی ماشین است این وضعیت موتور را دچار مشکل کرده و خسارت بسیار زیادی برای شما دارد‌.

نشانه بعدی خرابی واشر منیفولد که شما می‌توانید به آن پی ببرید از طریق سوخت ماشین است‌، هنگامی که واشر منیفولد در خودرو شما دچار مشکل شود مصرف سوخت آن افزایش می‌یابد. یعنی زمانی که احساس کردید خودروی شما مصرف سوختش نسبت به قبل بیشتر شده است، یکی از گزینه‌ها می‌تواند خرابی واشر منیفولد باشد.

افزایش دمای پیشرانه نیز یکی دیگر از علائم خرابی واشر منیفولد هوا است. نشتی مایع خنک‌ کننده در این بخش و کاهش سطح مایع درون رادیاتور در نهایت می‌تواند باعث افزایش دمای پیشرانه شود‌‌ که بسیار خطرناک بوده و آسیب زیادی به خودرو شما وارد می‌کند‌.

خرابی واشر منیفولد

سخن پایانی

خرابی واشر منیفولد در پراید و تیبا خسارات بسیار زیادی را به همراه دارد‌. همانطور که در قیمت بالا گفته شد شما می‌توانید با دانستن اینکه خرابی واشر منیفولد چه نشانه‌هایی دارد از خودرو خود محافظت کرده و مانع خسارت بیشتر شوید‌؛ چراکه اگر زودتر از این مشکل مطلع شوید خودرو شما دچار آسیب دیدگی‌های زیادتری نخواهد شد و شما می‌توانید با قیمت کمتری این مشکل را رفع کنید.

البته توصیه ما به شما این است که اگر نشانه‌هایی که در این مقاله گفته شد را در خودرو خود احساس کردید سریع آن را به یک مکانیک نشان دهید؛ زیرا ممکن است مشکل خودرو از واشر‌ها نبوده و مشکل خودروی شما چیز دیگری باشد‌.

برای خرید قطعات پراید و قطعات تیبا می توانید به فروشگاه تهران یدک مراجعه نمائید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − یک =

چطور میتونم کمکتون کنم؟