همه-چیز-درباره-تیبا
پست شده در مقاله

همه چیز درباره خودرو تیبا

یکی از خودروهای ملی سایپا که بروز تر از پراید، کیا ریو و تندر است، خودرو تیبا نام دارد. این خودرو ابتدا با نام مینیاتور شناخته شد و پس از مدتی سایپا نام آن را تغییر داد. برای طراحی این خودرو از هاچ‌پک ایتالیایی به نام لانچیا اپلیسون بهره گرفته شده و جلوی تیبا بسیار شبیه به این خودرو است.

این ماشین در کشور ما بازار فروش خوبی داشته و در دو نمونه تیبا و تیبا ۲ به فروش می‌رسد. امروزه پس از توقف تولید پراید، خودروی تیبا ارزان‌ترین خودرویی است که در کشور ما تولید می‌شود. برای اطلاعات بیشتر درباره این خودرو ملی این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

بررسی تیبا

در سال ۱۳۸۹ برای اولین بار در سایپا خودرویی به نام تیبا طراحی و تولید شد. در ابتدای تولید آن مورد نقد زیادی قرار گرفت که چرا ظاهر جذابی ندارد اما تا به امروز با همان ظاهر تولید می‌شود. این خودرو آمار فروش خوبی داشته و بسیاری از مردم کشور ما این خودرو را برای خرید خود انتخاب می‌کنند. خودروی تیبا در نوع بدون صندوق خود هم از فروش خوبی بهره‌مند شده است. این خودرو توانسته برای افرادی که اوضاع مالی خوبی ندارند مناسب باشد.

این خودرو را می‌توان به صورت صفر کیلومتر از سایپا خریداری کرد. ثبت نام از طریق سایت سایپا نسبت به خرید از طریق نمایندگی‌ها به صرفه است. می‌توان این خودرو را با هزینه‌های کمتر و با آپشن‌های مختلف از سایت سایپا سفارش دهید. خرید اینترنتی محصولات سایپا یکی از روش‌های مطمئن برای خرید انواع خودرو با قیمتی به صرفه بوده و پس از مدتی خودروی خود را تحویل می‌گیرید.

بررسی-تیبا

فضای داخلی تیبا

تیبا تکامل زیادی نسبت به پراید دارد. استفاده از کلیدهای مختلف درون خودروهای ایرانی برای بهره‌بردن از آپشن‌های مختلف آن‌هاست. داخل تیبا یک ضبط معمولی و فابریک قرار گرفته است. داخل این خودرو با پراید تفاوت‌های زیادی داشته و از نظر ظاهری جذاب‌تر است. طراحی داخل تیبا دقیقا مانند تیبا ۲ بوده و طراحی آن‌ها با هم تفاوتی ندارند.

این خودرو با قیمت پایینی که دارد از تجهیزات زیادی برخوردار نیست. داخل کابین این خودرو طراحی ساده‌ای داشته و فقط چندین آپشن عادی داخل آن وجود دارند. این خودرو یک فرمان ساده دارد که در پشت آن کیلومتر ماشین قرار گرفته است. نمایشگرهای کیلومتر به صورت عقربه‌ای و آنالوگ هستند. کلیدهای فلاشر، مه شکن، گرمکن شیشه عقب و یک کلید تزیینی هم در این قسمت وجود دارند. در پایین ضبط ماشین کلیدهای دیگری برای تهویه داخل کابین تیبا قرار دارند.

فضای-داخلی-تیبا

طراحی تیبا

این خودرو به عنوان اولین خودروی تولید شده توسط سایپا مورد نقد زیادی قرار گرفت. توقع منتقدان از طراحی این خودرو بیشتر بوده و می‌گفتند چرا ظاهر ساده‌ای دارد. سایپا به دلیل تجربه کمی که در تولید خودرو داشت تیبا را به صورت ساده طراحی کرد. خودروهای دیگری که امروز توسط سایپا وارد بازار می‌شوند طراحی زیباتری دارند و کمتر مورد انتقاد قرار گرفته‌اند.

خودروی تیبا با همان ظاهر خود از فروش خوبی بهره‌مند شد و پس از چهارسال سایپا دست به تولید تیبا بدون صندوق زد. افراد زیادی خودروهای بدون صندوق را می‌پسندند. خودروی تیبا ۲ هم از نظر فروش جزو ماشین‌های پر فروش داخلی است.

مشخصات فنی تیبا

خودروی تیبا نسبت به پراید قدرت بیشتری دارد. پایه قدرت این خودرو نسبت به پراید ۲۵ اسب بخار بالاتر است. نیروی محرکه‌ای که برای این خودرو نیاز است توسط یک پیشرانه 1.5 لیتری تامین می‌شود. این پیشرانه توانایی تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور را دارد.

این قدرت در محدوده ۴۰۰۰ دور بر دقیقه اتفاق می‌افتد. این نیرو به چرخ‌ها منتقل شده و شتاب آن به ۱۳ و نیم ثانیه می‌رسد. سوخت خودروی تیبا حدودا ۹۵/۶ لیتر است. اگر خودرو در سلامت کامل باشد این مقدار از سوخت را مصرف می‌کند. در غیر اینصورت مصرف سوخت می‌تواند بالاتر برود. مصرف سوخت تیبا ۲ کمی از تیبا کمتر است.

مشخصات-فنی-تیبا

امکانات و تجهیزات تیبا

خودرو تیبا دارای امکانات و تجهیزات متنوعی است. این نوع خودرو در دو نمونه معمولی و اپشنال وارد بازار شده است. نسخه معمولی دارای حداقل امکانات است. در نسخه معمولی امکاناتی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، آینه‌های تاشو، چراغ‌های جلو با قابلیت تنظیم نور، مه‌شکن‌ها و سیستم ضد سرقت آن اشاره کرد.

نسخه آپشنال این خودرو امکانات بیشتری دارد. از امکانات آن می‌توان به دوربین دید عقب و سنسور پارک خودرو، آینه‌های برقی، صندلی چرم، نگهدارنده صندلی کودک، سپر دو رنگ، کفی سه بعدی و سیستم ضد سرقت آن اشاره کرد. هنگام ثبت نام می‌توان برخی از این امکانات را روی خودروهای معمولی هم نصب کرد.

بررسی رقبای تیبا

در بازار فروش خودروهای ایرانی رقیب جدی برای خودروی تیبا وجود ندارد. خودروهای خارجی هم که اصلا قابل مقایسه با خودروی تیبا نبوده و نمی‌توان درباره آن‌ها هیچ نظری داد. رقیب اصلی تیبا نسخه مشابه آن یعنی ساینا است. تفاوت‌های زیادی در رانندگی با خودروی ساینا و تیبا وجود ندارد. یکی از محدودیت‌های رانندگی با خودروی ساینا دید کمتر آن در رانندگی به دلیل اینه‌های خرگوشی است.

سیستم قدرت و تعلیق این دو خودرو برابر بوده و شتاب یکسانی دارند. گاهی اوقات ساینا کمی قدرتبیشتری در حین حرکت دارد. از نظر ظاهری هم باتوجه به سلیقه‌های مختلف افراد هر کس یک نوع خودرو را برای خرید خود انتخاب می‌کند.

خودروی ساینا سوختی مشابه با تیبا دارد و فقط کمی قیمت بالاتری برای خرید دارد. ساینا ظاهر بهتری نسبت به تیبا داشته و به همین دلیل بسیاری از افراد آن را برای خرید خود انتخاب می‌کنند. در میان خودروهای ایرانی دیگر نمی‌توان یک رقیب را برای خودروی تیبا درنظر گرفت.

لوازم یدکی تیبا

خودروی تیبا از قطعات بسیار زیادی تولید شده است. لوازم یدکی تیبا شامل قطعات متنوعی مربوط به موتور، جلوبندی، زیربندی، سیستم هیدرولیک، سیستم برق خودرو، سیستم سوخت و… می‌شوند. هر یک از این قطعات باید از مواد اولیه متفاوت تولید شده و اندازه‌های گوناگونی دارند. خودروی تیبا پس از مدتی دچار آسیب شده و نیاز به تعمیر و تعویض قطعات آن وجود دارد. برای تعویض قطعات یدکی تیبا، باید از قطعاتی استفاده کرد که کیفیت مطلوبی دارند و اورجینال هستند.

شرکت‌های زیادی در کشو ما دست به تولید لوازم یدکی تیبا زده‌اند. مهم‌ترین عامل خرید لوازم یدکی تیبا کیفیت بالای محصول و قیمت آن است. هرچه لوازم یدکی کیفیت بالاتری داشته باشند طول عمر بیشتری داشته و برای خودروی تیبا مشکلی به وجود نمی‌آورند. باید در انتخاب برند قطعات یدکی دقت داشته باشید تا بتوانید این محصول را با کیفیت بالا خریداری کنید. انتخاب مواد اولیه و استفاده از تجهیزات به روز و استانداردهای مهم در تولید این قطعات اهمیت زیادی دارند.

هرچه قطعات یدکی تیبا با عملکرد بهتری درون این خودرو قرار گیرند موجب کارکرد بهتر این خودرو می‌شوند.

لوازم یدکی تیبا

خرید لوازم یدکی تیبا

لوازم یدکی تیبا از روش‌های مختلفی قابل خریداری است. پس از خرید این قطعات باید از یک متخصص و تعمیرکار ماهر کمک گرفت تا این قطعات را روی خودروی تیبا قرار دهد. خرید لوازم یدکی تیبا امروزه به دلیل وجود واسطه‌ها کمی دشوار شده است. واسطه‌ها موجب افزایش قیمت بی‌دلیل قطعات یدکی خودرو می‌شوند.

اگر یک شرکت مناسب را برای خرید لوازم یدکی تیبا انتخاب کنید هم کیفیت محصولات بالاست و هم می‌توانید با قیمت مناسبی آن‌ها را بخرید. انتخاب این شرکت کمی دشوار است.ما به شما توصیه می‌کنیم که برای خرید انواع لوازم یدکی تیبا از صفحه فروش محصولات ما کمک بگیرید. تمامی لوازم یدکی تیبا که در قسمت‌های مختلف این خودرو به کار می‌روند درون سایت ما وجود دارند. قیمت و تصاویر این قطعات برای شما مشهود بوده و بهترین کیفیت را ارائه می‌کنیم.

خرید لوازم یدکی تیبا به صورت غیرحضوری هم می‌تواند برای شما مفید واقع شود. اگر می‌خواهید در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید حتما روش خرید آنلاین را انتخاب کنید. زیرا خرید حضوری به صرف زمان زیادی نیاز دارد. در خرید آنلاین در هر زمان مکان می‌توانید به راحتی سفارشتان را ثبت کنید.

از آنجایی که تنوع لوازم یدکی تیبا بسیار بالاست سعی کنید تمامی قطعات را به صورت یکجا خریداری نمایید. شما باید هر چندوقت یکبار خودروی خود را چک کرده و لوازم آن را مورد بررسی قرار دهید. این کار باعث می‌شود که قطعات آسیب‌دیده شناسایی شوند.

سخن پایانی

باتوجه به مطلب بالا یکی از خودروهای پرفروش ایرانی که توسط سایپا وارد بازار شده است تیبا نام دارد. این خودرو در نوع بدون صندوق هم طرفداران زیادی پیدا کرده است. برای از بین بردن ایرادات این خودرو باید از لوازم یدکی مناسب استفاده کرد.

برای اطلاعات بیشتر درباره خودرو تیبا و لوازم یدکی آن با شماره‌های مجموعه ما تماس بگیرید تا همکاران ما اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهند. هر خودرو پس از مدتی دچار آسیب شده و باید از قطعات مطلوبی برای تعمیر آن استفاده کرد. لوازم یدکی تیبا تنوع بالایی داشته و توسط فروشگاه تهران یدک با قیمت مناسبی به فروش می‌رسند. منتظر دیدگاه شما هستیم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =

چطور میتونم کمکتون کنم؟