پست شده در مقاله

4 تا از علائم خرابی ترموستات پراید

در برخی موارد امکان دارد که ترموستات ماشین به ویژه پراید خراب شود. البته که خراب شدن ترموستات امر نگران کننده ای نیست و با کمترین هزینه ها تعمیر و تعویض می شود. مجموعه یدکی تهران به تعویض و تعمیر ترموستات پراید و دیگر مدل های خودرو با حداقل هزینه پرداخته است که هم اکنون می توانید برای خرید ترموستات پراید به سایت مراجعه بفرمایید.

اگر ترموستات عمل نکند چه اتفاقی می افتد؟

ترموستات پراید یکی از لوازم یدکی پراید محسوب می شود که قطعه ای ضروری و کاربردی در خودرو می باشد که به نگه داشتن دما موتور خودرو در حد متعادل کمک می کند و از آسیب به موتور در طول روشن بودن و حرکت جلوگیری می کند که وجود آن در هر خودرو همچون پراید الزامی است.

البته که گاهی اوقات ترموستات پراید و سایر خودروهای سواری ممکن است که خراب شود و رانندگان متوجه نشوند که در نهایت به موتور آسیب وارد می شود، ما در ادامه این مقاله به بررسی علائم نشان دهنده خرابی ترموستات میپردازیم.

دلیل-خرابی-ترموستات-پراید-چیست

همانطور که می دانید در عصر حاضر خودروها نقش بسیار پر رنگی را در زندگی افراد برای حمل و نقل ایفا می نمایند که دارای انواع مدل ها می باشند که از نظر قیمت، طراحی و قابلیت ها با یکدیگر تفاوت دارند.

البته به هر میزان که خودرو از قابلیت های بیشتری برخوردار باشد، قیمت آن نیز به تناسب بالاتر می رود.

پراید به عنوان رایج ترین نوع خودرو در بین تمامی افراد در سطح شهرهای مختلف می باشد که از قیمت مناسبی برخوردار است و قشرهای مختلف جامعه می توانند آن را خریداری نمایند.

قطعه ترموستات نیز در خودرو پراید از جمله ابزارآلات ضروری می باشد، حال در ادامه این بخش همراه ما باشید تا با علائم خرابی ترموستات پراید آشنا گردید.

بررسی علائم خرابی ترموستات پراید

  • تغییرات ناگهانی و غیرعادی دمای موتور خودرو: اگر شما خودرو را روشن کردید و موتور کمتر از 20 دقیقه جوش بیاورد احتمالا ترموستات مشکل دارد و یا آب رادیاتور توسط نشانگر غیر عادی باشد، ترموستات مشکل دارد.
  • نشت مایع خنک کننده و آب رادیاتور: اگر آب یا مایع خنک کننده از ماشین نشت کند و زیر ماشین خیس شده باشد، باید به سلامت ترموستات شک کرد، زیرا وظیفه اصلی ترموستات رساندن مایع خنک کننده به موتور می باشد.
  • افزایش مصرف سوخت خودرو: زمانی که ترموستات مشکل داشته باشد عملکرد موتور به خوبی کار نمی کند و در نتیجه خودرو مجبور است تا سوخت بیشتری برای حرکت مصرف نماید.
  • مصرف بیش از اندازه روغن موتور: هنگامی که ترموستات درست عمل نکند به موتور آسیب وارد می شود و در نتیجه روغن بسیاری مصرف می کند، پس این مورد هم از نشانه های مشکل در ترموستات می باشد.

البته برای خرابی ترموستات جای نگرانی نیست زیرا با کمترین هزینه تعمیر و تعویض می شود، اما توجه کنید که در صورت مشاهده هر گونه از علائم خرابی ترموستات، حتما نسبت به تعمیر آن اقدام کنید زیرا در طول مدت زمان آسیب های جدی را به موتور و سایر قطعات وارد می کند.

در این بخش به بیان نکاتی در خصوص نحوه تعمیر و تعویض ترموستات میپردازیم، پس با ما همراه باشید.

روش-تعویض-ترموستات-پراید

مشاهده قیمت و خرید انواع لوازم یدکی پراید 131

روش تست ترموستات پراید

آموزش ویدیو تعویض ترموستات پراید

آموزش تعویض ترموستات پراید و سایر خودروها

  • ترموستات زیر کاپوت در قسمت راست سمت راننده روی سرسیلندر نصب شده است که ابتدا به ساکن باید کاپوت را باز کنید که سر ترموستات را می بینید.
  • سپس در ترموستات را باز می کنید و شلنگ های ورودی و خروجی را جدا کنید و همچنین پیچ ها را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید و ترموستات را خارج نمایید.
  • در مرحله آخر ترموستات جدیدی را که خریداری نموده اید به عنوان مثال برای پراید با درجه 78 یا پژو یا درجه 89 را در محل ترموستات قبلی قرار دهید و پیچ ها را محکم کنید، دقت کنید که پیچ ها بیش از حد سفت نشود، زیرا مشکلاتی همچون شکستگی را به دنبال دارد.
  • البته ما به شما پیشنهاد می دهیم تعمیر و تعویض ترموستات را به متخصصان فعال در این حیطه کاری بسپارید تا از نصب درست آن اطمینان کامل داشته باشید.

شما عزیزان اگر خودرو دارید و از سلامت ترموستات اطمینان ندارید و یا ترموستات پراید و یا مدل های دیگر خودرو شما مشکلی دارد، در هر ساعت از شبانه روز حتی در روزهای تعطیل، اگر بخواهید می توانید با شماره های درج شده در ادامه صفحه تماس حاصل فرمایید تا کارشناسان و متخصصان فعال مجموعه بزرگ آنلاین ما، برای کمک به شما در محلی که شما هستید، بیایند.

در خصوص اطلاعات بیشتر می توانید مشخصات خود و اگر سوالی دارید برای ما کامنت بزارید یا با همکاران ما در یدکی تهران تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول

ترموستات چیست؟

ترموستات پراید یکی از لوازم یدکی پراید محسوب می شود که قطعه ای ضروری و کاربردی در خودرو می باشد که به نگه داشتن دما موتور خودرو در حد متعادل کمک می کند و از آسیب به موتور در طول روشن بودن و حرکت جلوگیری می کند که وجود آن در هر خودرو همچون پراید الزامی است.

علائم خراب شدن ترموستات پراید چیست؟

تغییرات ناگهانی و غیرعادی دمای موتور خودرو ، نشت مایع خنک کننده و آب رادیاتور ، افزایش مصرف سوخت خودرو ،مصرف بیش از اندازه روغن موتور

آیا خودمان میتوانیم ترموستات پراید را تعویض کنیم؟

بله. اما ما به شما پیشنهاد می دهیم تعمیر و تعویض ترموستات را به متخصصان فعال در این حیطه کاری بسپارید تا از نصب درست آن اطمینان کامل داشته باشید.

نظر (6)

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هشت =

چطور میتونم کمکتون کنم؟