پست شده در مقاله

از کجا بفهمیم تسمه تایم پراید پاره شده است؟

تسمه تایم یکی از قطعات ضروری برای هر خودرو می باشد که برای عملکرد صحیح خودرو وجود آن الزامی است، البته که تسمه تایم در طول مدت زمان طولانی ممکن است خراب شود و نیاز به تعویض دارد.

تسمه تایم نوعی قطعه در قسمت سرسیلندر می باشد که در کاپوت قرار گرفته است و وجود این قطعه به باز و بسته شدن صحیح سوپاپ ها که در حرکت موتور خودرو نقش مهمی دارند، کمک می نماید.

البته پس از گذشت مدت زمان طولانی، احتمال پاره شدن تسمه وجود دارد و باید تعویض شود، برای خرید تسمه پراید در هر نقطه از جهان که هستید هم اکنون با ما تماس حاصل فرمایید.

خرید تسمه تایم پراید

محصولات مرتبط: لوازم یدکی پراید 131

خودروها دارای انواع مدل ها می باشند که از نظر قابلیت ها و همچنین طراحی با یکدیگر تفاوت دارند، البته که به هر میزان خودرو پیشرفته تر باشد و از طراحی بهتری برخوردار باشد به همان میزان قیمت خودرو گران تر می باشد.

خودرو با استفاده از قطعات مختلفی همچون موتور، پدال، فرمان، ترموستات، سرسیلندر، تسمه تایم و… ساخته شده است که هر یک دارای کاربرد و وظیفه خود می باشند.

به عنوان مثال تسمه تایم از اصلی ترین قطعات برای سلامت موتور خودرو می باشد که باید در زمان خرابی تعویض شود، در ادامه این بخش از مطلب با ما همراه باشید تا با مشخصات، محل قرار گیری و علائم پاره شدن تسمه آشنا گردید.

تسمه تایم چیست؟ این محصول قطعه ای پلاستیکی می باشد که در موتور قرار می گیرد و به تنظیم عملکرد موتور در میزان ایده آل کمک می کند تا به موتور آسیب وارد نشود.

محل-قرارگیری-تسمه-تایم-خودرو

محصولات مرتبط: لوازم یدکی پراید 132

محل قرارگیری تسمه تایم در خودرو

قطعه تسمه تایم که دارای حالت پلاستیکی است، به عنوان یکی از قطعه های ضروری در موتور احتراق داخلی می باشد که محل قرارگیری آن در پیشرانه است و میل لنگ خودرو را به سوپاپ ها وصل می کند تا وظایف و عملکردهای موتور از جمله مکش، تراکم و… به درستی صورت گیرد.

4 علائم پاره شدن تسمه تایم که نشان دهنده زمان تعویض تسمه تایم است!

  1. مشکلات اگزوز خودرو: زمانی که تسمه پاره می شود لوله اگزوز بیش از اندازه دود می کند، زیرا موتور برای حرکت قطعات باید فشار بیشتری به خود وارد کند و در نهایت اگزوز دود می کند.
  2. مشکل استارت و حرکت خودرو: تسمه به گونه ای طراحی شده است که با یکبار چرخیدن میل بادامک باید دو بار میل لنگ را بچرخاند تا سوپاپ های ورود و خروج باز و بسته شوند و در نهایت موتور به راحتی روشن شود، ولی اگر تسمه مشکلی داشته باشد موتور با یک یا دو بار استارت روشن نمی شود و نیاز به تکرار مجدد دارد.
  3. فرسایش، خوردگی و از بین رفتن دندانه ها، زیرا هر تسمه تایم باید بعد از 60 هزار مایل (منظور از مایل، کیلومتر می باشد) عوض شود.
  4. بد عمل کردن دور موتور: اگر در هنگام رانندگی متوجه شدید که دور موتور خودرو تنظیم نیست و به درستی عمل نمی کند به صورتی که دور موتور از 2 به 4 هزار رسیده است، احتمالا تسمه تایم پاره و شل شده است که خودرو لغزش می کند و در نتیجه دور موتور بالا می رود.

زمان تعویض تسمه تایم خودرو

سطح استاندارد استفاده از هر تسمه تایم بین 60 تا 120 هزار کیلومتر می باشد که در وسایل نقلیه متفاوت است یا به عبارتی دیگر بعد از 6 سال از خریداری خودرو نسبت به تعویض تسمه اقدام کنید.

زمان-تعویض-تسمه-تایم-چیست

راه آسان برای خرید تسمه تایم اصل

شما عزیزان نیز اگر صاحب خودرو و وسیله نقلیه هستید و علائم پارگی تسمه تایم را مشاهده می کنید، برای تعویض و تعمیر تسمه تایم در هر نقطه از کشور که هستید در هر ساعت از شبانه روز می توانید با شماره های درج شده در ادامه صفحه تماس حاصل فرمایید. شما میتوانید برای خرید این محصول به صفحه لوازم یدکی پراید ما مراجعه کنید.

سوالات متداول

تسمه تایم چیست؟

این محصول قطعه ای پلاستیکی می باشد که در موتور قرار می گیرد و به تنظیم عملکرد موتور در میزان ایده آل کمک می کند تا به موتور آسیب وارد نشود.

محل قرارگیری تسمه تایم در خودرو کجاست؟

محل قرارگیری آن در پیشرانه است و میل لنگ خودرو را به سوپاپ ها وصل می کند تا وظایف و عملکردهای موتور از جمله مکش، تراکم و… به درستی صورت گیرد.

تسمه تایم خودرو را چه زمانی باید تعویض کنیم؟

سطح استاندارد استفاده از هر تسمه تایم بین ۶۰ تا ۱۲۰ هزار کیلومتر می باشد که در وسایل نقلیه متفاوت است یا به عبارتی دیگر بعد از ۶ سال از خریداری خودرو نسبت به تعویض تسمه اقدام کنید.

چه علائمی نشان دهنده خرابی تسمه تایم میباشند؟

مشکلات اگزوز خودرو – مشکل استارت و حرکت خودرو – فرسایش، خوردگی و از بین رفتن دندانه ها – بد عمل کردن دور موتور

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =

چطور میتونم کمکتون کنم؟