دلایل گرم نشدن بخاری تیبا
پست شده در مقاله

دلایل گرم نشدن بخاری تیبا

چرا بخاری تیبا گرم نمیشه؟ دلیل سرد شدن بخاری تیبا چیه؟ چرا بخاری تیبا گرم نمیکنه؟ برای جواب این سوال ها باید اول با سیستم کارکرد بخاری تیبا اشنا شویم.

یکی از اتفاقاتی که هیچ راننده‌ای در روزهای سرد و برفی نمی‌خواهد برایش رخ دهد، خرابی یا باد سرد زدن بخاری ماشین است. درست زمانی که منتظر هستید تا باد گرم و مطبوعی از بخاری خارج شده و فضای بسیار سرد اتاقک ماشین را گرم کند، با هجوم باد سرد مواجه می‌شوید. در این مقاله می‌خواهیم به علت گرم نکردن بخاری تیبا بپردازیم. 

بخاری ماشین چگونه کار می‌کند؟

منبع اصلی تامین‌کننده‌ی گرمای بخاری، گرمای موتور است. گرمای موتور هم به‌وسیله‌ی آب موتور تامین می‌شود. می‌توانیم این نتیجه را بگیریم که انرژی دیگری مختص به بخاری ماشین، در ماشین تعبیه نشده است. به همین علت بود که خودروهای قدیمی هم بخاری داشتند. آب موتور، گرمای موتور را جذب کرده و با لوله‌های رادیاتور درتماس است. این گرما، پس از انتقال به دیواره های رادیاتور، توسط دمنده‌های بخاری به داخل اتاقک خودرو منتقل شده و باعث گرمای فضا می‌شود.

بخاری ماشین

برای مشاهده و خرید قطعات یدکی مورد نیاز خود بر روی لینک های زیر کلیک نمایید

لوازم یدکی پراید  |  لوازم یدکی تیبا

دلیل گرفتگی رادیاتور بخاری تیبا چیست؟

رادیاتور بخاری تیبا در پشت داشبورد قرار دارد. رادیاتور بخاری با استفاده از چرخش آب رادیاتور که از موتور عبور میکند گرم میشود. با گرم شدن رادیاتور بخاری فن داخل کابین خودرو این گرما را به داخل اتاق خودرو پخش میکند.

رادیاتور بخاری تیبا دارای کانال هایی است که آب رادیاتور از درون آن عبور میکند. در طراحی رادیاتور بخاری تیبا از کانال های باریک تری استفاده شده که گرمای بیشتری نسبت به خودروهای مشابه مثل پراید داشته باشد. اما این کانال های نازک تر باعث میشود در کوتاه مدت رادیاتور بخاری تیبا دچار گرفتگی شود و کانال ها مسدود شود.

چکار انجام دهیم تا رادیاتور بخاری تیبا دچار گرفتگی نشود؟

تعویض ضد یخ بصورت سالیانه بصورت کامل با دستگاه و استفاده از آب مقطر بجای آب لوله کشی تاثیر زیادی در سالم ماندن سیستم گردش آب تیبا دارد.

اگر کانال های رادیاتور بخاری مسدود شود چه اتفاقی میافتد؟

مسدود شدن کانال های رادیاتور بخاری باعث کاهش گردش آب دردن رادیاتور و در نهایت سرد شدن بخاری میشود.

اگر رادیاتور بخاری دچار گرفتگی شد چه کاری باید انجام دهیم؟

اگر رادیاتور بخاری دچار گرفتگی شد و بخاری تیبا باد سرد تولید کرد باید با دستگاه شستشوی رادیاتور ، رادیاتور بخاری تیبا شستشو شود.

رادیاتور بخاری ماشین

بخاری ماشین از چه اجزایی تشکیل شده است؟

  • بوستر بخاری
  • دمپر یا دریچه تقسیم‌کننده هوا
  • اهرم دریچه‌
  • رادیاتور
  • شیر قطع و وصل رادیاتور

نقش ضدیخ در جلوگیری از باد سرد زدن بخاری ماشین

گرمای حاصله از احتراق درون سیلندرها باید مدیریت بشود. اگر این مدیریت صورت نگیرد، علاوه بر باد سرد زدن بخاری ماشین ، مشکلات دیگری هم ممکن است برای موتور و خودرو ایجاد شود.

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را دلایل گرم نشدن بخاری ماشین به خصوص ماشین تیبا آشنا سازیم و این دلایل را برایتان توضیح دهیم. در صورت هرگونه سوال درباره خودرو و قطعات یدکی خودرو به خصوص قطعات یدکی تیبا و قطعات یدکی پراید می توانید از کارشناسان فروشگاه تهران یدک کمک بگیرید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − شانزده =

چطور میتونم کمکتون کنم؟