معرفی-بهترین-برندهای-لنت-ترمز
پست شده در مقاله

معرفی بهترین برندهای لنت ترمز برای خودرو

در این مقاله قصد داریم به معرفی بهترین برندهای تولید کننده و عرضه کننده لنت ترمز خودرو بپردازیم و خصوصیات هرکدام را شرح دهیم. اما قبل از اینکه به معرفی این برندها بپردازیم باید بدانیم که یک لنت ترمز خوب باید چه مشخصاتی داشته باشد. با ما همراه باشید.

راهنمای خرید لنت ترمز خوب

لنت ترمز از جمله قطعات مصرفی خودرو می باشد و در بازار با برندها و کیفیت های گوناگون به فروش می رسد. لنت های ترمز دارای یک استاندارد اجباری می باشند که حتما باید به هنگام تولید آن را رعایت نمایند. لنت ترمز از دو قسمت تشکیل شده است.

  1. کفشک لنت : کفشک لنت در واقع محلی است که لنت های ترمز با توجه به عواملی مانند نوع استفاده از خودرو، مواد تشکیل دهنده، تکنولوژی تولید و شرکت سازنده در سایزها و مدل های مختلف قرار گرفته و تولید می شوند.
  2. لقمه لنت : لقمه لنت قسمتی است که با هر بار فشار دادن پدال ترمز مستقیماً به دیسک  برخورد می کند و اصطکاک ایجاد می کند.

از ویژگی های یک لنت ترمز ایده آل و خوب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ظاهری بدون عیب و ایراد در تولید داشته باشد.
  • گوشه های لنت سطحی یکدست و صاف داشته باشد.
  • پرچ های لنت مرغوب باشد.
  • شماره فنی و علامت کنترل کیفیت نیز داشته باشد.
  • قوس های لنت غیر معمولی نباشد.
  • پخ های لنت مناسب باشد یعنی حاشیه و اطراف لنت یکسان باشد.
  • برند خودرو به خوبی روی لنت حک شده باشد و دچار خط و خش نباشد.
  • قطعات و لقمه بدون ایراد به فلز پایه وصل شود.
  • قسمت های حکاکی روی لنت باید یکنواخت و یکسان باشد.
  • رنگ آمیزی خوبی داشته باشد، رنگ آمیزی لنت باید کوره ای باشد و تمام سطح لنت یکسان رنگ شده باشد.
  • لقمه های لنت باید سرامیک و مس باشد چرا که دیرتر خراب می شود و گرما را نیز بهتر پخش می کند. پس باید نقطه های ریز فلزی مسی رنگ روی لقمه های لنت را نیز در نظر بگیریم. توجه داشته باشید که این نقطه ها در تمام سطح لقمه پخش شده است.

راهنمای خرید لنت ترمز خوب

خرید لوازم یدکی پراید + استعلام قیمت

انواع برند لنت ترمز خودرو

لنت جنیون پارت

لنت های ترمز کلا به دو بخش لنت شرکتی و افتر مارکت تقسیم می شوند. لنت ترمز شرکتی همان لنت جنیون پارت می باشد که تولید کنندگان خودرو به عنوان لنت اصلی و با بسته بندی خود شرکت سازنده به بازار عرضه می کنند. لنت جنیون در خودروهای صفر کیلومتر نصب می شود و دارای بهترین کیفیت می باشد و مطمئن ترین نوع لنت برای خودرو است.

روی لنت جنیون پارت، لوگوی خودروساز وجود دارد ولی در اصل محصول شرکت دیگری می باشد که به سفارش شرکت خودروسازی و با کیفیت در خواستی تولید می شود. از سوی دیگر لنت های افترمارکت با لوگو و علامت تولید کننده عرضه می شوند. این محصولات دارای تنوع بالایی می باشند و با توجه به نوع خودرو هر برند در قیمت های مختلف و سطح کیفیتی متفاوت تولید می شوند.

لنت-جنیون-پارت

جهان لنت

این شرکت در سال 1378 و با هدف تولید قطعات یدکی مرغوب تاسیس شد. روند توسعه تجهیزات جهان ترمز، با نصب، راه اندازی و رونمایی از تجهیزات تولید لنت دیسکی خودروهای سواری گسترش یافت. این شرکت جزو بزرگترین و معروف ترین برندهای تولید کننده لنت در کشورمان به حساب می آید.

جهان-لنت

لنت ترمز امکو

برند تجاری امکو که مربوط به شرکت تخصصی مهر خودرو می باشد، با هدف تولید و تامین انواع قطعات خودروهای داخلی و خارجی (سبک و سنگین) و نیز تولید و مونتاژ لنت ترمز و دیسک و صفحه کلاچ و … در سطح کشور فعالیت می کند.

گروه صنعتی امکو با داشتن پنج شعبه در استان های مازندران، تهران، اردبیل، گلستان و یزد برای ارائه خدمات بهتر تلاش می کند و همواره در جهت جلب رضایت مشتریان و حفظ اصالت، کیفیت و نوآوری انواع قطعات تولیدی به فعالیت خود ادامه می دهد.

لنت-ترمز-امکو

لنت ترمز هانتر

از شرکت های برتر و پیشرو در تولید لنت ترمز می توانیم شرکت هانتر را نام ببریم. این شرکت تولیدی دوستدار محیط زیست می باشد و محصولات خود را طوری طراحی می کند که باعث آلودگی محیط زیست نشوند و در شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشند.

از مزایای لنت ترمز هانتر می توان به ترمزگیری قوی و نرم اشاره کرد. این لنت ترمز عاری از فلزهای سنگین می باشد و در هنگام ترمزگیری بدون صدا و فاقد بوی لنت می باشد.

لنت-ترمز-هانتر

خرید و استعلام قیمت لوازم یدکی تیبا

لنت ترمز های کیو (HI-Q)

لنت HI-Q ساخت شرکت سانگ سین ، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید‌کننده‌ی لنت ترمز که از سال ۱۹۹۱ در کره جنوبی فعالیت خود را در زمینه تولید لنت ترمز آغاز کرده است. لنت ترمز HI-Q در هر شرایط، ضریب اصطکاک مطمئنی را حفظ می‌کند. صرف نظر از مدل خودرو، نحوه رانندگی، درجه حرارت پایین و یا درجه حرارت بالا، قدرت ترمزگیری قابل اعتماد و بسیار عالی را تضمین می‌کند.

لنت-ترمز-های-کیو

لنت ترمز سایلنت

شرکت سای لنت تولید کننده انواع لنت ترمز دیسکی، لنت ترمز کفشکی، صفحه کلاچ و دیگر قطعات ترمزهای اصطکاکی می باشد. این شرکت سعی دارد محصولات با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب برای مشتریان تولید کند و در این زمینه نیز موفق بوده است و توانسته است سهم خوبی از بازار لنت را به خود اختصاص دهد.

ویژگی های لنت ترمز سایلنت :

  • کیفیت بالا
  • استاندار
  • تهیه شده از مواد اولیه مرغوب
  • بی صدا
  • گیرایی قوی
  • تحت لیسانس کره
  • طول عمر مفید و طولانی

لنت-ترمز-سایلنت

بهترین برند لنت ترمز خارجی

کمپانی آلمانی تکستار جزو موفق ترین شرکت های تولید کننده لنت ترمز با کیفیت می باشد که در طی این سال ها توانسته است در زمینه تولید و پخش لوازم یدکی به خصوص لنت ترمز با کیفیت به طور گسترده فعالیت کند. همچنین این شرکت به تولید لنت ترمز تیبا، لنت ترمز پراید و پژو با کیفیت ایده آل می پردازد و به بازار عرضه می کند.

تکستار بیش از ۱۰۰ سال در حوزه لنت ترمز فعال بوده است. این برند در میان مصرف کنندگان و خودرو سازان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

در ادامه چند خصوصیت لنت های تکستار را اشاره می کنیم.

  • لنت سرامیکی کربنی
  • دقت در طراحی
  • ایمنی بالا
  • کیفیت بسیار بالا
  • بی صدا بودن

لنت ترمز تکستار

خرید و استعلام قیمت لوازم یدکی پراید 111 | لوازم یدکی پراید 132

بهترین لنت ترمز ایرانی

لنت ترمز پارس، این شرکت معروف و معتبر با بیش از 35 سال سابقه در تولید قطعات در شهر کاشان واقع شده است و برای انواع خودرو لنت ترمز تولید می کند. شرکت پارس با در اختیار داشتن تکنولوژی های روز دنیا مشغول به تولید بهترین لنت ترمز ها در سطح کشور و خاورمیانه می باشد. تولیدات این مجتمع شامل انواع لنت ترمز دیسکی و کفشکی مناسب خودروهای سواری، کامیون و کامیونت، و اگنهای ریلی، باری ومسافری به خصوص مترو، ماشین آلات صنعتی، راه سازی وحفاری می باشد.

لنت ترمز پارس بهترین لنت ایرانی

قیمت انواع لنت

با توجه به نوسانات بازار و تاثیر آن بر محصولات، قیمت انواع لنت ترمز با برند و کیفیت های مختلف، متفاوت می باشد. شما عزیزان جهت خرید لنت ترمز ایده آل برای خودرویتان و اطلاع از آخرین قیمت این محصولات می توانید از طریق شماره های ۰۹۱۲۶۹۹۹۵۵۸ و ۰۲۱۴۶۲۹۱۰۸۷ با کارشناسان فروشگاه یدکی تهران در ارتباط باشید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما عزیزان را با برندهای معتبر ایرانی و خارجی تولید کننده لنت ترمز آشنا کنیم و مواردی را جهت شناسایی لنت ترمز خوب خودروی خود بیان کنیم. امیدواریم از این مقاله بهره برده باشید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 + 20 =

چطور میتونم کمکتون کنم؟