چه لاستیکی برای تیبا مناسب است
پست شده در مقاله

چه لاستیکی برای تیبا مناسب است؟

لاستیک انواع و کارآیی های مختلفی مانند: سواری ، شاسی بلند ، مسابقه ای و … دارد. برای خرید لاستیک باید ابتدا به نوع خودرو خود و سپس به سایز آن که براساس سه مشخصه اصلی مانند: پهنای تایر ، نسبت منظر و قطر رینگ می باشد ، توجه کرد. در صورتی که سایز لاستیک خود را نمی دانید می توانید علاوه بر مشاهده دیواره تایری که بر روی خودرو نصب شده یا  دفترچه راهنمای خودرو خود نگاهی بیاندازید تا از سایز استاندارد لاستیک خود اطمینان حاصل کنید.

بهترین لاستیک برای تیبا از موضوعات مهمی است که تولید کنندگان و دارندگان این نوع خودرو به آن می‌پردازند. این انتخاب با میزان کارایی مفید، سرعت و کیفیت حرکت خودرو ارتباط دارد. در ادامه مطلب به معرفی بهترین لاستیک برای تیبا می پردازیم.

سایز مناسب لاستیک تیبا

سایز مناسب لاستیک تیبا

رینگ تیبا در ۲ نوع با رینگ آهنی ۱۷۵/۷۰R 13 و رینگ آلومینیومی ۱۸۵/۶۰R 14 تولید می‌شود که لاستیک استاندارد برای آن در نظر گرفته می‌شود. هم‌چنین نمونه‌های جایگزین برای این خودرو در سایز‌های ۱۸۵/۶۰R 13 و ۱۸۵/۷۰R 13 و ۲۰۵/۶۰R 13 به‌عنوان بهترین لاستیک برای تیبا مطرح هستند.

برای خودروهای مجهز به رینگ با سایز ۱۴ اینچ نیز سایز ۱۸۵/۶۵R 14 و ۱۹۵/۶۰R 14 مورد استفاده است.

مطلب مرتبط : خرید لوازم یدکی تیبا | خرید لوازم یدکی پراید

جدول سایز لاستیک تیبا
عنوان سایز لاستیک
تیبا رینگ آلومینیومی ۱۸۵/۶۰R 14
تیبا رینگ آهنی ۱۷۵/۷۰R 13
تیبا هاچ بک ۱۸۵/۶۵R 14

بهترین لاستیک ایرانی برای تیبا

با توجه به افزایش روزافزون تعداد تیبا در ایران و مصارف بالای لاستیک، برندهای ایرانی بسیاری این روزها به کار تولید و عرضه انواع لاستیک مناسب برای این خودرو مشغولند. در این میان برندهای برتر لاستیک با استقبال بالایی از طرف عموم به‌عنوان بهترین لاستیک برای تیبا روبرو هستند. اما این موضوع به‌معنای محدودیت در انتخاب و کاربرد دیگر انواع لاستیک برای خودرو تیبا نبوده و این محصول با انواع لاستیک‌های تولیدی زیر نیز قابل استفاده است.

لاستیک بارز برای تیبا

بهترین تایر برای مانور با سرعت زیاد لاستیک بارز با گل Elpida P640 (الپیدا پی۶۴۰) است. با این لاستیک‌ در هر چهار فصل سال و اقلیم‌های آب ‌و هوایی گوناگون می‌توان رانندگی کرد. قابلیت بالای کنترل خودرو و مقاومت سایشی بالا نیز از دیگر ویژگی‌های این گل لاستیک به‌شمار می‌آید.

لاستیک کویر برای تیبا

برند کویر تایر نیز نمونه‌های زیادی از لاستیک خودرو با تنوع بالا و مناسب برای نصب بر روی خودرو تیبا تولید و به بازار عرضه می‌کند. این محصولات با تنوع در سایز و قیمت و مشخصات کیفی، امکان خرید برای مشتریان بیشتری را فراهم می‌کند.

لاستیک گلدستون برای تیبا

تنوع و فراوانی این نوع لاستیک در بازار، آن را به محصولی بورس و در دسترس برای خودروهای تیبا و پراید تبدیل کرده است. هر چند برخی کاستی‌ها نظیر خشکی و قابلیت کم کنترل در جاده، از این برند قدیمی محصولی با درجه محبوبیت کمتر نسبت به نمونه‌های جدید ساخته است.

لاستیک خارجی برای تیبا

بهترین لاستیک برای تیبا را می‌توان از میان نمونه‌های خارجی نیز انتخاب کرد. از جمله لاستیک هانکوک، لاستیک دانلوپ، لاستیک بریجستون و لاستیک فایرستون از مناسب‌ترین نمونه‌ها هستند.

لاستیک خارجی برای تیبا

چرا لاستیک اقتصادی برای تیبا مناسب‌تر است؟

با توجه به اینکه تیبا یک خودرو اقتصادی برای عموم مردم است، انتخاب بهترین لاستیک برای تیبا نیز اغلب با توجه به صرفه اقتصادی صورت می‌گیرد. هم‌چنین فاکتورهای مهم دیگری نظیر هماهنگی بین لاستیک و رینگ خودرو نیز در این مورد تاثیرگذار هستند. انتخاب بهترین لاستیک برای تیبا با وجود داشتن رینگ‌های متنوع و هماهنگ با انواع لاستیک کار دشواری نیست.

آیا از لاستیک پراید برای تیبا نیز می‌توان استفاده کرد؟

در جواب باید بگوییم بله. به‌ دلیل یکسان بودن رینگ این ۲ نوع خودرو می‌توان از آنها برای پراید و تیبا استفاده نمود. لاستیک تیبا و پراید یکسان بوده که کار انتخاب را برای دارندگان این خودروها باز هم آسان‌تر می‌کند.

نکات موثر در انتخاب بهترین لاستیک برای تیبا

بهترین لاستیک برای تیبا با توجه به فاکتورهای متنوعی انتخاب می‌شود. از متریال مصرفی ساخت رینگ‌ها تا اندازه آنها و از پهنای لاستیک‌ها تا کیفیت محصولات برند تولید کننده آنها و بسیاری فاکتورهای دیگر در انتخاب لاستیک مناسب برای تیبا تاثیرگذار هستند.
هم‌چنین در مواردی مشابهت این نمونه با لاستیک مناسب برای دیگر خودروهای ایرانی از دیگر عواملی است که در تهیه لاستیک برای این خودرو باید مورد توجه قرار گیرد. تهران یدک

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

چطور میتونم کمکتون کنم؟